luni, 25 ianuarie 2010

Cum sa nu luati teapa la munca in strainatate

Va ganditi sa va incercati norocul in strainatate pentru a pune ceva bani deoparte? Pentru siguranta dumneavoastra e indicat sa apelati la firmele de recrutare a fortei de munca inscrise la Inspectoratul Teritorial de Munca. Va prezentam in continuare ce trebuie sa stiti inainte sa va depuneti dosarul.
     
Activitatile de mediere a angajarii romanilor in strainatate se realizeaza de societati comerciale constituite in temeiul Legii numarul 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care au ca activitate principala selectia si plasarea fortei de munca.

Recrutarea nu poate fi realizata de persoane fizice, de agentii de turism si societati de transport, de reprezentanti ai bisericii sau ai cultelor religioase, de organizatii sau fundatii.

Contractul de munca incheiat cu angajatorul strain trebuie sa contina: functia; natura si durata angajarii; timpul de munca si de repaus; programul de lucru, salariul lunar si datele de plata a acestuia; sporuri, ore suplimentare; durata, modul de acordare si drepturile banesti aferente concediului de odihna; acordarea de despagubiri in cazul accidentelor de munca sau al decesului; conditiile de cazare sau, dupa caz, de inchiriere a unei locuinte si de asigurare a hranei; taxele, impozitele si contributiile asupra veniturilor angajatilor romani, asigurandu-se evitarea dublei impuneri sau a dublei perceperi de contributii de asigurari sociale; obligatiile angajatilor in strainatate.

Agentul trebuie sa asigure incheierea contractelor individuale de munca si in limba romana. 
Tariful serviciilor de mediere se restituie daca va razganditi

Tariful serviciilor de mediere incasat de la solicitanti se restituie, partial sau total, daca firmele nu reusesc sa le ofere locuri de munca in termenul stabilit prin contractele de mediere sau daca inainte de expirarea duratei contractului de mediere beneficiarul acestui contract renunta la servicii.

Agentii de ocupare nu pot percepe alte comisioane si nu pot pretinde garantii de la solicitanti, in afara tarifului de mediere prevazut de Legea 156/2000.
Unde va adresati cand aveti de facut o sesizare
Pentru reclamatii in cazul situatiilor neplacute adresati-va Inspectoratului Teritorial de Munca in raza caruia isi are sediul agentul sau la Directia pentru Protectia Lucratorilor Romani in Strainatate din cadrul Agentiei Nationale pentru Ocupare a Fortei de Munca, din Calea Victoriei, nr. 15 , telefon 021/315.93.44.

Din 2005 s-au inregistrat peste 100 de plangeri.

Sursa: Libertatea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu